Haulla löytyi 5 tulosta


(Kuva: Väylävirasto/ Riikka Silkala)

Hämeen kauppakamarin toiminta-alue kattaa Kanta- ja Päijät-Hämeen maakunnat pois lukien Riihimäen kaupunkiseudun. Kauppakamari toteaa lausunnossaan, että Uudenmaan ELY-keskuksen tienpidon liikenteen suunnitelmassa 2025–2028 ei ole riittävästi huomioitu Hämeen maakuntien tarpeita. Kauppakamari edellyttääkin alueellaan kriittisten tiehankkeiden nostamista suunnitelmaan.

Lue lisää

Hämeen kauppakamarin lausunnot

Lue lisää

Nopeusrajoitusten alentamisen sijaan olennaista on väylien kunnon ja kunnossapidon parantaminen

Hämeen kauppakamari pitää liikenneturvallisuuden nollavisiota erittäin kannatettavana tavoitteena, mutta turvallisuus ja nollavisio tulee kuitenkin saavuttaa muilla keinoilla kuin nopeusrajoituksia alentamalla. Ensisijaisesti kauppakamari pitää tärkeänä väylien kunnon, kunnossapidon ja turvallisuuden merkittävää parantamista.

Lue lisää

Elinkeinoelämälle tärkeät tiehankkeet on käynnistettävä

Valtion väyläverkon investointiohjelmasta puuttuvat Hämeen kauppakamarin alueen kehitykselle ja yrityksille tärkeät tiehankkeet. ”Vaadimme lausunnossamme Väylävirastolle, että vt 12 Uusikylä-Tillola-tiehankkeen kehittämistä jatketaan ja tiehankkeen lisäämistä ensimmäisessä vaiheessa väyläverkon investointiohjelmaan. Lisäksi pidämme erittäin tärkeänä, että Moreeni-Rastikankaan eritasoliittymä valtatielle 3 sisällytetään myös investointiohjelmaan”, vaatii Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Lue lisää

Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen ​​​​​​​(Kuva: Pipsa Stenlund, Oakhill Oy)

Valtion infrainvestointiohjelman rahoitus ei ole realistinen

Hämeen kauppakamari pitää erityisesti nykyisen rataverkoston kehittämistä ja Hämeen poikittaisten liikenneväylien tason parantamista alueen tärkeimpinä tavoitteina.

Lue lisää