Ajankohtaista

Ajankohtaista-osuudesta löydät koostetusti uusimmat uutisemme ja julkaisut.

Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vanhala (Kuva: HNRI Oy)

Hämeessä yritysten suhdannenäkymät ovat kirkastuneet ja tuotannon odotetaan kääntyvän nousuun

Hämeessä yritysten suhdanneodotukset ovat kohentuneet syksyn aikana, vaikka arviot suhdannetilanteesta ovatkin vielä tavanomaista heikompia, selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä lokakuussa tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeessä yritysten suhdannenäkymät alkavat vihdoinkin kirkastua. Vaikka haasteita edelleen riittää, kuten heikko kysyntä ja talouden epävarmuus, niin alueemme yritykset ennakoivat jo tuotannon kasvua ja henkilöstömäärän säilymistä vakaana”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vanhala.

Lue lisää

Hämeen kauppakamari uudistaa valiokuntatyönsä vastaamaan alueen elinkeinoelämän tarpeita.

Hämeen kauppakamari uudistaa valiokuntatyönsä – tavoitteena aktiivisempi ja vaikuttavampi verkosto

Hämeen kauppakamari uudistaa valiokuntarakenteensa vuoden 2026 alusta alkaen. Uudistuksen tavoitteena on lisätä valiokuntatyön vaikuttavuutta ja valiokuntien kokoonpanot rakennetaan monipuolisesti niin, että mukana ovat laaja-alaisesti eri toimialat, erikokoiset yritykset ja muut toimijat. Lisäksi kokoonpanoissa vahvistetaan Kanta- ja Päijät-Hämeen alueellista kattavuutta.

Lue lisää


Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vanhala (Kuva: HNRI Oy)

Hämäläisyritysten liikevaihto kasvaa – usko tulevaan vahvistuu

Hämäläisyritysten liikevaihto on kasvanut verrattuna viime vuoteen, ja yritykset suhtautuvat tulevaan varovaisen odottavalla kannalla. ”Tuoreimmasta talouskyselystämme selviää, että vaikka suhdannetilanne on edelleen haastava niin hämäläisyritysten odotukset kasvun vauhdittumisesta ja kysynnän piristymisestä ensi vuonna ovat vahvat”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vanhala.

Lue lisää

Näkyvyyttä Hämeen kauppakamarin juhlajulkaisussa - Vaikuttavuutta jo vuodesta 1940

Kutsumme yrityksesi/organisaatiosi mukaan 85-vuotisjuhlajulkaisuun!

Lue lisää

Näin suomalaisyritys voi avata ovet Nato-markkinoille – hanki ensin Nato-koodi

Suomen Nato-jäsenyys avasi kotimaisille yrityksille väylän puolustusmarkkinoille. Nato-maat hankkivat vuosittain tuotteita ja palveluita – eivät vain puolustustarvikkeita, vaan myös ohjelmistoja, elintarvikkeita, logistiikkaa ja rakennuspalveluja. Nato-koodin hankkimalla suomalaisyritykset voivat osallistua tarjouskilpailuihin, rekisteröidä tuotteitaan ja rakentaa näkyvyyttään Naton globaaleissa hankintaverkostoissa.

Lue lisää