Hämeen Kasvupolun valinnoissa painottui alueen paikallinen vaikuttavuus

Kasvu Open – Hämeen Kasvupolulle valittiin 15 yritystä ja mukaan valitut yritykset saavat sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä. Kasvupolulle haki yhteensä 34 yritystä.

Hämeen Kasvupolun maksuttomaan sparraukseen valittiin mukaan:

  • Ahveniston Rakennus-Palvelu Oy, Hämeenlinna
  • Coolcenter Forssa Oy, Forssa
  • Delmac Oy, Lahti
  • EcoFiSo Oy, Lahti
  • Geego Kids Oy, Hämeenlinna
  • Gesto Oy, Tarvaala
  • Maisti Oy, Lahti
  • Mihape Oy/ Hiusstudio Muoto, Hämeenlinna
  • Naskali Leather, Hämeenlinna
  • Onnexi Oy, Hyvinkää
  • Puista Oy, Janakkala
  • Sovulla Oy, Hämeenlinna
  • TJ Nordström Oy, Lahti
  • Tuikku Dee Oy, Forssa
  • Voimavaravalmennus Vaisto Oy, Hämeenlinna
    ​​​​​​​

Hämeen Kasvupolun tuomaristo arvioi yrityksiä valintakriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt.

“Tuomaristo painotti valinnoissaan Hämeen alueen paikallista vaikuttavuutta, työllistämistä sekä kotimaisten raaka-aineiden käyttöä”, For-partnersin Asko Hänninen sanoo.

Hämeen Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

Jussi Eerikäinen, Hämeen kauppakamari
Antti Aaltonen, Janakkalan kunta
Riikka Riihimäki, Forssan Yrityskehitys Oy
Asko Hänninen, For-partners Oy
Antti Mikkola, Linnan Kehitys Oy

Kasvupolun sisältö ja eteneminen

Hämeen Kasvupolulle mukaan valitut yritykset saavat sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä 9.6.2020 ja 25.8.2020.

Sparrauspäivät on mahdollista järjestää etäyhteyksien avulla. Kaikille tapahtumapäiviin osallistuville yrityksille lähetetään henkilökohtaiset ohjeet osallistumisesta etäyhteyksien ja digitaalisen oppimisympäristön kautta.


Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vanhala (Kuva: HNRI Oy)

Hämeessä yritykset ovat tarttuneet ilmastotoimiin, mutta liiketoimintamahdollisuuksia ei vielä tunnisteta

Hämeessä yhä useampi yritys on laskenut toimintansa hiilijalanjäljen ja asettanut päästövähennystavoitteet verrattuna kahden vuoden takaiseen tilanteeseen, selviää Hämeen kauppakamarin huhtikuussa tekemästä ilmastokyselystä. ”Esimerkiksi suuret yritykset vaativat alihankkijoiltaan ilmastotoimia ja tämä ohjaa toimitusketjun yritysten toimintaan. Lisäksi julkisten hankintojen kilpailutuksissa edellytetään entistä enemmän ilmastotoimia”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vanhala.

Lue lisää