Kuuki tarjoaa brutaalia rehellisyyttä

Kuvassa vasemmalta oikealle Ulla Ristkari-Ryynänen, Tomi Kaitarinne ja Timo Puolakka – Kuukin perustajat. (Kuva: Kuuki)

Kasvuhakuinen Kuuki ”kokkaa” yritysten markkinointiin, teknologiaan ja visuaalisuuteen menestysreseptejä tukemaan kasvua ja kehittymistä. Yritys työllistää lähes kolmekymmentä oman alansa ammattilaista kahdella paikkakunnalla, Lahdessa ja Helsingissä.

Ulla, Tomi ja Timo päättivät viitisen vuotta sitten perustaa Kuukin, kun heidän silloinen työnantajansa lopetti toimintansa monikanavamarkkinoinnin parissa. Asiakkaita heillä oli jo valmiiksi noin parikymmentä ja kolmikolla oli kaikki tarvittavat nykyaikaisen ja monikanavaisen markkinoinnin taidot hallussaan.

”Ostimme ensimmäisen toimitilamme keväällä 2018 Lahden Aleksanterinkadulta ja syksyllä palkkasimme ensimmäisen työntekijän. Nyt meitä kuukilaisia on jo lähes kolmekymmentä kahdella paikkakunnalla, Lahdessa ja Helsingissä”, kertoo yksi Kuukin omistajista Ulla Ristkari-Ryynänen.

Hän toteaa, että markkinoinnin saralla tapahtuu koko ajan ja maailman tilanne vaikuttaa myös asiakkaiden liiketoimintaan monin eri tavoin. Pk-yrityksissä teknologian tarve kasvaa ja markkinoinnin kokonaisvaltaisuudella on tänä päivänä tärkeä merkitys yritystoiminnassa.

”Vuosi sitten perustamallemme Kuuki Techin kaltaiselle ohjelmisto- ja sovelluskehitystoiminnalle on selkeä tarve. Olemmekin panostaneet monipuolisiin markkinointipalveluihin saman katon alla. Lisäksi tänä vuonna Roban Konna -mainostoimiston siirryttyä meille yrityskaupan myötä saimme kasvatettua myös visuaalisen ja liikkuvan kuvan palveluja. Roban Konna jäi nimenä historiaan ja tilalle perustimme Kuuki Visualsin”, Ristkari-Ryynänen toteaa.

Kuuki haluaa toimia selkokielisenä yhteistyökumppanina. ”Usein teknologiaa mystifioidaan, eikä puhuta asioista tarpeeksi irrallaan tekniikasta. Haluamme olla ymmärrettäviä kaikilla liiketoimintamme osa-alueilla olipa kyse sitten mainoskampanjasta, sovelluskehityksestä tai 3D-animoinnista”, hän korostaa.

”Brutaali rehellisyys on vahvana meidän arvoissamme eli kerromme asiakkaalle suoraan, jos jokin ratkaisu ei mielestämme kannata. Se läpileikkaa keskinäisen toimintamme lisäksi kaiken tekemisemme asiakkaiden kanssa”, kertoo Ristkari-Ryynänen. ”Myös viestinnässä voi olla rehellinen olematta töykeä. Pyrimme olemaan aitoja yhteistyökumppaneita ei vain ostettua palvelua. Meidän mottomme onkin, että jos asiakkaamme menestyvät myös me menestymme.”

Nyt, kun maailma taas pikkuhiljaa aukeaa, niin kuukilaisia kiinnostavat erilaiset Hämeen kauppakamarin verkostoitumistapahtumat. ”Olemme mielellämme mukana myös koulutustoiminnassa ja järjestämässä markkinointiaiheisia tai muuhun liiketoiminnan kehitykseen liittyviä tietoiskutilaisuuksia kauppakamarin jäsenille”, Ristkari-Ryynänen sanoo.


Teksti: Päivi Pulkki, Hämeen kauppakamari



LISÄÄ KUUKIN JÄSENTARINASTA VOI LUKEA HELSINGIN SEUDUN KAUPPAKAMARIN SIVUILTA. >>>




Lue myös

”Olet juuri niin hyvä kuin edellinen työsi”

Fasetti on sisustusalan perheyritys, joka perustettiin vuonna 1999. Yrityksellä on myymälät Hollolassa ja Helsingissä. Sen toiminta on jalostunut vuosien varrella nykyiseen muotoonsa, joka jakaantuu myymälä- ja verstasliiketoimintaan. Verstas muodostuu verhoomosta, puusepänverstaasta ja valaisinpajasta.

Lue lisää