Näin saat talousjohtajasi rakastamaan markkinointia 24.11.2020

Päivämäärä: 24.11.2020 13:00 - 16:00
Sijainti: Verkkokoulutus omalta koneelta, Webinaari

Hansdotter ja Strategic Accounting ovat rakentaneet yhdessä mielet seisauttavat ja tajunnan avartavan koulutuksen, jossa markkinointi kytketään suoraan toimintaan ja sen vaikutukset todennetaan kassavirtatuloksena. Tämä jos mikä puhuttelee sekä talousihmisiä että modernia markkinoivaa yritysjohtoa. Voiko brändisi elää ilman tätä?

Jotta markkinoinnin tehoa edes kannattaa yrittää mitata, se tulee ensin siivota ja järjestää.Toimenpidevalikoimasta poistetaan kaikki, mikä ei tuota lisäarvoa.

Koulutuksessa:
• Käydään läpi esimerkkejä yrityksen mahdollisuuksista karsia markkinointiviestinnästä aikasyöpöt ja fokusta häiritsevät rönsyt
• Kerrotaan metodeja viestien selkeyttämiseen ja muutoksen jalkauttamiseen
• Tehdään harjoitteita asiakaskeskeisyydestä ja kerrotaan, miten kurinalaisuus on kaupallisuutta
• Kerrotaan, kuinka työn saavutuksia ja tulosta mitataan rahassa – kalibroidaan mittari, kassavirtatulos

Miksi osallistua koulutukseen?
• Haluat tietää mikä markkinoinnissa toimii
• Haluat, että pystyt todentamaan sen rahassa, ei mutuna
• Huomaat kuinka markkinoinnissa päästään turhasta ytimeen
• Näet esimerkein, että se toimii ja on mitattavaa
• Innostut työkaluista ja toimintatavasta

Osallistumismaksu: jäsenetuhinta 280 euroa/henkilö + alv 24% ja hinta 405 euroa/henkilö + alv 24%. Ilmoittautuminen ma 23.11. klo 12 mennessä.

Päivämäärä: 24.11.2020 13:00:00 - 24.11.2020 16:00:00

Sijainti: Verkkokoulutus omalta koneelta, Webinaari


Hansdotter ja Strategic Accounting ovat rakentaneet yhdessä mielet seisauttavat ja tajunnan avartavan koulutuksen, jossa markkinointi kytketään suoraan toimintaan ja sen vaikutukset todennetaan kassavirtatuloksena. Tämä jos mikä puhuttelee sekä talousihmisiä että modernia markkinoivaa yritysjohtoa. Voiko brändisi elää ilman tätä?

Jotta markkinoinnin tehoa edes kannattaa yrittää mitata, se tulee ensin siivota ja järjestää.Toimenpidevalikoimasta poistetaan kaikki, mikä ei tuota lisäarvoa.

Koulutuksessa:
• Käydään läpi esimerkkejä yrityksen mahdollisuuksista karsia markkinointiviestinnästä aikasyöpöt ja fokusta häiritsevät rönsyt
• Kerrotaan metodeja viestien selkeyttämiseen ja muutoksen jalkauttamiseen
• Tehdään harjoitteita asiakaskeskeisyydestä ja kerrotaan, miten kurinalaisuus on kaupallisuutta
• Kerrotaan, kuinka työn saavutuksia ja tulosta mitataan rahassa – kalibroidaan mittari, kassavirtatulos

Miksi osallistua koulutukseen?
• Haluat tietää mikä markkinoinnissa toimii
• Haluat, että pystyt todentamaan sen rahassa, ei mutuna
• Huomaat kuinka markkinoinnissa päästään turhasta ytimeen
• Näet esimerkein, että se toimii ja on mitattavaa
• Innostut työkaluista ja toimintatavasta

OHJELMA/SISÄLTÖ:

klo 12.45-13 liittyminen webinaariin
klo 13 Koulutuksessa käydään läpi seuraavat työvaiheet:

1) Luovutaan turhasta ja vanhentuneesta
– tarkistetaan yrityksen käyttämien tietokantojen ja markkinointialustojen ajanmukaisuus
– poistetaan päällekkäisyydet ja vanhentunut tieto
– laitetaan rikkinäinen ja korjauskelvoton kierrätykseen
– määritetään nykytilan kassavirtatulos ja sen jatkumo, jos mitään ei tehdä

2) Rakennetaan viesteistä ehyt kokonaisuus
– varmistetaan, että markkinointi tukee kaikilta osin yrityksen strategisia tavoitteita
– asetetaan markkinoinnille selkeät tavoitteet
– visualisoidaan ja sanoitetaan yrityksen tapa olla ja puhua
– simuloidaan tavoitteiden mukainen kassaennuste

3) Innostetaan tiimi mukaan kehitykseen
– kun markkinoinnin tavoitteet ja tyyli ovat jäsentyneitä, innostetaan tiimi toimeenpanoon
– vanhasta luopuminen on joillekin tuskallista, siksi keskitytään aluksi sisäiseen viestintään
– hyödynnetään uuden jalkauttaminen yrityksen sisäisten siilojen purkamisessa
– simuloidaan vapautunut energia uuden toiminnan kassaennustemoottorina

4) Käännetään katse itsestä asiakkaisiin
– kun markkinoinnissa elementtejä on vähemmän, se mahdollistaa paremman keskittymisen
– kun aikaa ei kulu turhiin sisäisiin prosesseihin, aikaa jää asiakasnäkökulman vahvistamiseen
– keskitytään toimiin, jotka ovat mitattavia ja generoivat parhaan tuoton investoinnille
– näytetään esimerkillä, kuinka myyntiä kannattaa tutkia ja myydä sitä, mikä tuo rahaa kassaan – kohdentaa markkinointi tuohon

5) Ollaan kurinalaisia ja innostavia
– kun markkinoinnin työkalupakki on järjestyksessä, pidetään se sellaisena
– lisätään vain elementtejä, jotka inspiroivat organisaatiota ja ennen kaikkea sen asiakkaita
– tehdään tekoja, joita kilpailijat haluavat kopioida, tekoja, joista asiakkaat ovat kiitollisia
– tutkitaan kassaennusteesta käytössä oleva raha ja sen panostusvaihtoehtojen tuotto

klo 16 webinaari päättyy

Yhteenveto
• Koulutuksen päätteeksi arvioidaan vielä koulutuksessa esille tulleiden hyötyjen soveltuvuutta ja käytettävyyttä omassa organisaatiossa
• Kiteytetään miksi pelkistetty markkinointiviestintä ja kassavirtatulos vievät teidät voittajien joukkoon – elämään paremmin – nauttimaan tekemisestä

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti markkinoinnin epäilijöille, siis, omistajille, toimitusjohtajille ja johtoryhmille sekä talousvastaaville. Koulutuksesta hyötyvät suuresti myös muut luovuuteen taipuvaiset teknokraatit.

Lisätietoja: koulutuspäällikkö Paula Ahokanto, p. 040 455 5617 tai paula.ahokanto(at)hamechamber.fi

Osallistumismaksu: jäsenetuhinta 280 euroa/henkilö + alv 24% ja hinta 405 euroa/henkilö + alv 24%. Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen. Maksu sisältää kirjallisen materiaalin ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot: Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tehdystä peruutuksesta perimme puolet osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen tilaisuutta ja sen jälkeen tehdystä peruutuksesta perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Mikäli koulutukseen ilmoitettu henkilö on estynyt, voi hänen tilalleen tulla organisaatiosta toinen henkilö.

Ilmoittautuminen ma 23.11. klo 12 mennessä. Ilmoittautuneet saavat sähköpostitse linkin webinaariin ennen koulutusta.