Vientikaupan ajankohtaispäivä

Ajankohta: Tiistai 11.02.2025, klo 8:45 - 16:00
Paikka: LAHTI, Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone
Osoite: LAHTI, Aleksanterinkatu 14

Tervetuloa koulutukseen, jossa käydään läpi vientikauppaan liittyvät ajankohtaiset tekijät, riskit, asiakirjat ja muut viennissä huomioon otettavat keskeiset asiat. Saat koulutuksen avulla hyvän kokonaiskuvan vientikaupasta!
Koulutus on suunnattu kaikille vientikaupan parissa työskenteleville; niin alalle juuri tulleille kuin kokeneemmillekin henkilöille, jotka haluavat päivittää tietojaan vientikaupan uusimmista määräyksistä.
 
Sisältö

  • EU:n asettamat vientirajoitukset ja pakotteet – miten varmistan viennin oikeellisuuden, vientiluvan hakeminen jne.?
  • USA:n asettamat pakotteet ja niiden vaikutukset suomalaisten yritysten vientiin
  • Venäjään kohdistuvat pakotteet
  • Kuinka havaitsen pakotteiden kiertämisyritykset?
  • EU:n vapaakauppasopimukset ja niiden hyödyntäminen vientikaupassa – sopimuksiin liittyvät alkuperäselvitykset ja tuotteen alkuperän määräytyminen
  • Tullinimikkeet – oikean tullinimikkeen käytön tärkeys vientikaupassa
  • Yhteenvetoa vientikaupassa tarvittavista keskeisistä asiakirjoista – kauppalasku, pakkausluettelo, tuotekohtaiset sertifikaatit jne.
  • Kauppakamarien myöntämät asiakirjat – Euroopan unionin yleinen alkuperätodistus, ATA carnet -tulliasiakirja
  • Asiakirjojen laillistaminen ja vahvistaminen
  • Kuljetuksissa huomioitavaa – Incoterms -toimituslausekkeet, tavarankuljetusvakuutukset ja ISPM 15 -standardi
  • Brexitin tuomat muutokset asiakirjamääräyksiin Isoon-Britanniaan vietäessä
  • Ajankohtaista maakohtaisissa määräyksissä
  • Hyödyllisiä tietolähteitä, jotka helpottavat vientikauppaan valmistautumisessa: Tullin Fintaric-, Euroopan komission Access2Markets- ja KauppakamariTiedon Viennin maatieto -verkkopalvelut viejän apuna
  • Team Finland -verkoston tarjoamat digitaaliset palvelut vientiyrityksille – työkalut viennin ja kansainvälistymisen eri vaiheisiin

 
Aikataulu
​​​​​​​
klo 8.45 ilmoittautuminen ja aamukahvi
klo 9.00 Koulutus alkaa
klo 11.30 lounas
klo 14.00 kahvitauko
klo 16.00 Koulutus päättyy

Lisätietoja: koulutuspäällikkö Paula Ahokanto, p. 040 455 5617 tai paula.ahokanto(at)hamechamber.fi

Osallistumismaksujäsenetuhinta 430 euroa/henkilö + alv 25,5 % ja hinta 580 euroa/henkilö + alv 25,5 %. Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen. Maksu sisältää kirjallisen materiaalin ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot: Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tehdystä peruutuksesta perimme puolet osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen tilaisuutta ja sen jälkeen tehdystä peruutuksesta perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Mikäli koulutukseen ilmoitettu henkilö on estynyt, voi hänen tilalleen tulla organisaatiosta toinen henkilö.

Ilmoittautuminen viimeistään 4.2.2025



x {{ error }}

Täytä alla oleva lomake ja paina lähetä-nappia:

Kiitos, lomake on otettu onnistuneesti vastaan!